Hospice Nocturne
De Stichting Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg Culemborg bestaat sinds december 1998. Ons doel is eraan bij te dragen dat mensen op een volwaardige manier hun leven kunnen afsluiten, door middel van palliatieve, terminale zorg. Wij zijn bekend onder de naam Hospice Nocturne. Vanaf januari 2021 zijn de stichtingen Culemborg en Geldermalsen-Neerrijnen samengegaan in de Stichting VPTZ Culemborg en West-Betuwe.

Landelijk netwerk
Onze stichting maakt deel uit van een netwerk van VPTZ-organisaties, die zijn verenigd in de landelijke Stichting Vrijwillige Palliatieve Terminale Zorg Nederland (Amersfoort). De VPTZ is een belangrijk adviesorgaan en behartigt onze belangen naar het ministerie van VWS. Bovendien biedt de VPTZ gerichte scholingsmogelijkheden voor de vrijwilligers, coördinatoren en bestuursleden.

Samenwerking
De coördinatoren en vrijwilligers werken nauw samen met de reguliere thuiszorg (Sante partners en RIVAS)  en de eigen huisarts van de gast, die ook de noodzakelijke verpleegkundige en medische handelingen verrichten. Dit alles in voortdurende en intensieve afstemming met de naasten.

KvK nr 11044123
RSIN nr  807853914

Bestuur Hospice Nocturne

Hospice Nocturne (stichting VPTZ Culemborg – West Betuwe)